Google Chrome er en browser, mange bruger. Faktisk er det den mest brugte internetbrowser i Danmark. Det skyldes blandt andet de mange funktionaliteter, Google Chrome byder på. En af disse er synkronisering mellem dine enheder såsom computer, mobil og tablet. I dagens blogindlæg gennemgår vi, hvordan du gør brug af denne smarte funktion.
Teknologi er i høj grad med til at gøre vores hverdag og arbejdsliv nemmere. Især hvis vi bruger teknologien på en smart måde og udnytter de funktionaliteter og muligheder, der følger med. Mange bruger flere enheder eksempelvis en computer, en smartphone og muligvis en tablet.
Disse enheder bruges på kryds og tværs, og nogle gange kan du have brug for at starte på en enhed og fortsætte på en anden. Et eksempel herpå er, at du ser en reklame for et produkt på din mobiltelefon, og at du gerne vil se produktet og evt. sammenligne med andre webshops på din computer for at få et bedre overblik.
Her kommer Chrome-browserens synkroniseringsmulighed til sin ret. Ved at have din browser synkroniseret, kan du nemt fortsætte fra en anden enhed, da du blot kan åbne det samme faneblad, som du lige havde på mobiltelefonen.
At synkronisere Chrome-browseren på tværs af enheder er ikke en gang kompliceret. Faktisk skal du blot være logget ind med din Googlekonto på de enheder, du ønsker at synkronisere eksempelvis dine computere, din smartphone og din tablet. Du skal naturligvis være logget ind med samme Google-konto på alle enhederne. Ved at være logget ind, synkroniseres browserhistorikken på tværs af dine enheder, og du kan lade Chrome-browseren åbne en fane, du har åben – eller har haft åben – på en af dine andre enheder. Hvis du ikke har en Google-konto, skal du oprette en for at bruge synkroniseringsfunktionen.
Sådan aktiverer du synkronisering i Google Chrome
- Åbn Chrome-browseren på din computer
- Klik på Profil øverst til højre på siden
- Log ind med din Googlekonto
- Klik på Aktivér synkronisering > Aktivér.
Hvis du oplever, at dine enheder ikke længere er synkroniserede, kan det muligvis skyldes, at du er logget ud på en eller flere af dine enheder, eller at synkroniseringen er sat på pause. I denne situation er løsningen at logge ind igen på de enheder, hvor du er blevet logget ud, eller hvor Google af anden årsag kræver, at du logger ind igen. Når det er gjort, bør synkroniseringen blive genetableret.
Du kan også vælge at indstille, hvad Chrome skal synkronisere. Som udgangspunkt synkroniserer den alt, hvad den kan, såsom åbne faneblade, historik, indstillinger, temaer, udvidelser, læselisten, adgangskoder m.m., men du kan også vælge, at den kun skal synkronisere visse ting. Det gør du under indstillinger.
Brug for hjælp til din computer?
Hvis du har brug for support til din computer, dit trådløse netværk på kontoret eller i hjemmet eller sågar har brug for at få repareret din computer, er vores hold af dygtige og dedikerede teknikere hos GladTeknik klar til at hjælpe dig.
Vi har den højeste kundetilfredshed og kan hjælpe dig med alt lige fra reparationer til teknisk support til at opsætte og optimere et trådløst netværk og meget mere. Du skal bare oprette din sag her på vores hjemmeside – så er du i gang.