Ekstra Bladet: Seks tricks – Sådan gør du din computer hurtigere

Ekstra Bladet: Seks tricks – Sådan gør du din computer hurtigere 1024 576 GladTeknik A/S

Der er intet værre end en langsom computer, men frygt ej – der er flere ting, du kan gøre for at sparke nyt liv i maskinen.

Er du træt af, at din PC er en evighed om at klare de mindste opgaver? Så er der flere ting, du kan gøre for at afhjælpe problemet.
Ekstra Bladet har søgt råd hos Mathias Emil Nielsen, som er stifter og ejer af GladTeknik A/S, og her er de bedste tips til at gøre din computer hurtigere.

Reinstallér computeren

• Den bedste og hurtigste ting er at reinstallere computeren. Det vil sige at slette alt, hvad der er på den, så man ligesom starter fra ny.
  • Hvis du køber en bogreol og lægger to bøger på den, og nogen beder dig om at finde en af dem, så er det nemt for dig, fordi der kun er to bøger. Over tid, når du bruger harddisken, bliver der fyldt mere på den, og det vil også sige, at jo langsommere bliver den om at finde tingene, siger Mathias Nielsen.

Vi har kun tilladelse til at vise en lille del af artiklen. Du kan læse den fulde artikel på Ekstra Bladets hjemmeside.

Avatar af Mathias

Mathias