Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser

Vi tilbyder reparation, rådgivning og support af it udstyr. Vi udfører vores ydelser enten på vores værksted, hos dig eller via fjernsupport.

Ikrafttræden

Når du handler med os, så gælder nedenstående betingelser. Hvis du ikke gør indsigelser, når vi indgår aftalen, så gælder disse betingelser. Dine rettigheder er især beskyttet i Købeloven og Aftalelovens bestemmelser og dem overholder vi naturligvis.

Ydelser

Vi har mange forskellige ydelser, som du finder her: https://www.gladteknik.dk/services/. Vores ydelser ændrer sig ind imellem, men betingelserne her, gælder for alle vores ydelser.

Priser

Vores priser finder du på dette link: https://www.gladteknik.dk/priser/. Vi justerer ind imellem priserne, men kun fremadrettet. Hvis vi har indgået en aftale med dig og efterfølgende ændrer priserne, er det den gamle pris, som gælder for din reparation eller anden ydelse. Hvis vi har givet dig en fast pris gælder den i 72 timer fra tilbudets afgivelse, uanset ændringer på vores prisliste.

Løst eller gratis

Vi løser langt de fleste fejl, men hvis vi mod forventning ikke kan løse problemet skal du som udgangspunkt ikke betale for vores fejlsøgning. Vi bliver dog nødt til at lave nogle undtagelser for vores ”løst eller gratis”-garanti. Periodiske fejl og fejl med flere kilder. Nogle fejl er periodiske og de kan være meget svære at finde årsagen til. Det kan være en komponent, som kun fejler ind imellem under særlige omstændigheder. Hvis vi finder en fejl på dit udstyr og reparerer den, men du igen oplever den oprindelige fejl, så er det ikke uden betaling. Vi har løst en fejl på dit udstyr og det synes vi er fair, at vi får betaling for.

Betalingsbetingelser

Handler du med os som privat person, er vores betingelser netto kontant. Det betyder du skal betale, når ved afhentning eller levering.

Hvis du handler med os som erhvervskunde, er vores betingelser netto kontant indenfor 5 kalenderdage. Ved betaling af bankoverførsel eller MobilePay MyShop, skal overføres til følgende bankoplysninger og MobilePay nr.: 20032.

GladTeknik ApS’ bank-oplysninger:

  • Bank: Jyske Bank
  • Reg. Nr.: 7316
  • Konto Nr.: 0001026163

Ved udbetaling fra Udelandske konto:

  • **SWIFT-kode**:  JYBADKKK
  • **IBAN nr.**: DK9573160001026163

Mere info:

  • Klippekort: Ved køb af klippekort, er der ikke mulighed for at returnere produktet, da der gives ekstra fordele og rabatter, som ellers ikke ville være givet uden at købe klippekortet. Det er ligeledes heller ikke muligt at returnere ubrugte eller dele af klip.
  • Ekspres sager: Ved udførelsen af ekspres-sager på klippekort, tillægges 38% i forbrugt tid, rundet op til nærmeste halve time.
  • Kørsel på klippekort. Ved udkørende teknisk hjælp, afregnes kørsel per påbegyndt halve time.

Dit ansvar

Der er en række ting du som kunde selv har ansvaret for og skal huske at gøre. Du kan også bede os om at gøre det for dig imod betaling. I så fald skal du huske, at bede os om at gøre det for dig.

  • Du skal tage back-up: Du skal huske at tage backup af dine data, som ligger på det udstyr vi skal reparere – og du skal huske at gøre det, inden du indleverer til reparation. Det betyder du både skal tage backup af filer som du har produceret (tekstfiler, billeder, osv.) og opsætning af programmer (browser indstillinger, cookies, gemte spil-filer osv.) samt hvad der ellers må være på din computer (herunder skrivebordet).

Vi tilbyder at tage backup af dine data, men du skal huske at bede os om det. Vi gør vores bedste for at tage backup af alting, men vi tager som udgangspunkt kun backup af filer, som er gemt i definererede ”mapper” og følger en normal og standardiseret opsætning. Hvis du har gemt dine filer mange forskellige steder er det dit ansvar at oplyse os om det.

Nogle filer kan være korrupte (beskadigede) eller harddisken kan være defekt. I de tilfælde tager vi den backup der er mulig. Der findes firmaer, som i nogle tilfælde kan genoprette filer, som er beskadiget. Det er meget bekosteligt og ikke en del af vores service.

Vi virus-checker som udgangspunkt ikke dit udstyr eller din maskine.

  • Du skal fremskaffe licensnøgler og adgangskoder: Når du køber programmer, som f.eks. Office-pakken, får du en licensnøgle, som viser at du har betalt og har ret til at bruge programmet. Nogle gange får du licensnøglen fysisk, andre gange elektronisk og atter andre gange ligger den indlejret på udstyret eller i ”skyen”. Det er dit ansvar at fremskaffe licensnøglerne til os.

Hvis vi skal gen-installere dit udstyr skal vi bruge dine licensnøgler. Hvis du ikke har dine licensnøgler og vi ikke kan finde dem indlejret i udstyret, så skal du formentlig betale for en ny licens til programmet.

Nogle programmer kan kun geninstalleres, hvis du giver os dit brugernavn og adgangskoder. Det er dit ansvar at fremskaffe disse oplysninger til os. Efter endt supportsag, vil disse oplysninger blive slettet. Hvis du ikke kan huske disse oplysninger, kan vi forsøge at hjælpe på medgået tid (timepris), men vi kan ikke garantere det lykkes.

  • Korrekt mail og telefon: Det er dit ansvar at oplyse os din aktuelle e-mail adresse og telefonnummer. Det er også dit ansvar at det bliver indtastet korrekt og at du læser mails, som kommer fra os. Ind imellem lander vores mails i spamfilteret. Det er desværre ikke noget vi har kontrol over og vi får heller ikke besked om, at vores mail lander i spamfilteret. Vi kan kun se at vores mail er kommet frem til dig og vi antager derfor, at du får vores beskeder. Når du har indleveret udstyr til os, så vær særlig opmærksom på, at der kommer mails fra os.
  • Når du ikke afhenter udstyr / skrotning. Vi oplever indimellem at kunder ikke vender tilbage på vores henvendelser og så hober udstyr sig op på vores værksteder. Det kan vi kun håndtere i et kortere tidsrum, derefter bliver vi nød til at afskaffe udstyret.

Når vi har fået dit udstyr på vores værksted, så gælder følgende:

Når vi har givet dig et tilbud på reparation, men du har afvist at få det repareret, så opdaterer vi denne beslutning i vores sagssystem. Har du ikke afhentet dit udstyr senest 14 dage efter denne dato, så opbevarer vi det i op til 3 måneder, hvorefter det skrottes. Når de første 14 dage er gået, så opbevarer vi dit udstyr imod betaling på 420 dkk per uge indtil det skrottes. Et par dage før vi endelig skrotter det, forsøger vi at ringe og maile til dig. Indtil det er skrottet, kan du kan altid få dit udstyr udleveret imod betaling for opbevaring.

Når vi har givet dig et tilbud, men vi ikke hører fra dig, så gælder samme regler som ovenfor. Vi kan kun kontakte dig på den telefon og den e-mail adresse du har oplyst til os. Vi googler ikke for at finde dig og efter 3 skriftlige forsøg på at kontakte dig, gør vi ikke yderligere.

Når vi skrotter udstyr forbeholder vi os ret til at genanvende komponenter og dele fra dit udstyr. Hvis vi genanvender dele med data på (typisk harddiske), så bliver disse slettet og formatteret på en måde, så dine data er uigenkaldeligt slettet.

Hvis vi ikke genanvender dele fra dit udstyr, skal du være opmærksom på at vi afleverer udstyr til skrot på de offentlige genbrugsstationer uåbnet. Vi afleverer aldrig til genbrug, men altid til skrot. Vi yder ingen garanti og tager intet ansvar for dine data, når udstyret er afleveret på genbrugspladsen.

  • Når vi skal hente udstyr hos dig: Vi tilbyder at hente udstyret hos dig og vi aftaler et tidspunkt med dig, når vi opretter sagen. Hvis du har brug for at flytte tidspunktet, så giv os besked. Vi oplever ind imellem vi kører forgæves og derfor har vi følgende regler:

Aflysning eller rykning af en aftalt tid skal ske ved at ringe til tlf. nr.: 41333435 eller via E-mail: ”info@GladTeknik.dk”.

Aflysning eller rykning af en aftalt tid skal ske mindst 24 timer inden den aftalte tid. Ellers pålægges der et gebyr. Faktura-gebyret skal betales inden for 7 dage, ellers overdrages til inkasso.

Emne Varsel Pris (kroner)
Rykke eller aflyse en tid Over 24 timer 0
Rykke eller aflyse en tid 5-23 timer 100
Aflyse 8-24 timer 200
Aflyse 2-7 timer 320
Aflyse / Køre forgæves 0-1 time 420

Hvis der er problemer efterfølgende: Hvis der efter en udført reparation eller IT-supportering er problemer, skal du kontakte os indenfor 48 timer. Så vil vi udbedre fejlen hurtigst muligt.

Nyhedsbrev: Ved at være kunde hos GladTeknik ApS, gives der lov til at Selskabet må tilmelde kunden deres Nyhedsbrev, som tilsendes ca. 0-2 gange pr. måned med nyheder og tilbud.  Kunden har til enhver tid ret til, at afmelde det og ved ønske om ikke at blive tilføjet til listen, skal en medarbejder blot orienteres.