Hvordan foregår en computerreparation i fire skridt

Hvordan foregår en computerreparation i fire skridt

Hvordan foregår en computerreparation i fire skridt 954 624 GladTeknik A/S

Hvordan foregår en computerreparation?

Hos GladTeknik er vi eksperter i at reparere computere, men det er den gennemsnitlige dansker ikke. I dette blogindlæg gennemgår vi, hvordan en typisk reparation forløber samt hvordan vores tilgang til en computer er og viser et eksempel på, hvordan vi reparerer computere.   

  

Step 1: Indlevering  

Det første skridt i en computerreparation er allerede ved indleveringen; her starter den overfladiske fejlfinding sammen med kunden. Kunden fortæller, hvordan de oplever fejlen og hvordan fejlen opstod. Dette giver os et indblik i, hvordan vi skal tilgå opgaven. Vores tilgang til opgaven er helt forskellig alt efter, om der er kommet kaffe i computeren eller om der er tale om en ødelagt skærm. Du kan læse mere om væskeskade på vores side om væskeskade her.  

  

Step 2: Fejlfinding  

Det næste skridt er fejlfinding. Også fejlfinding er helt forskellig fra sag til sag. Det skyldes, at forskellige fejltyper kræver forskellige tiltag. Det er som nævnt herover helt forskelligt alt efter om der er kommet væske i computeren eller om den er blevet tabt på gulvet.

Med væske i computeren er man bekymret over, hvor meget væsken har beskadiget. Da væske er strømledende, vil man naturligt ikke have at væsken skal kortslutte hele computeren. Her vil man typisk starte med at pille den fra strøm og tage strømmen fra motherboardet for at mindske skaden. Modsat med en fysisk skadet computer; her vil vi teste den med det samme for at prøve at fremkalde fejlen.   

  

Step 3: Finde reservedele   

Det næste skridt i en reparation er at finde de reservedele, der skal til for at fikse computeren. Reservedele kan altid findes med 99,24% reservedele fundet, er der en ekstremt høj sandsynlighed for, at vi kan finde den reservedel, du mangler. Når vi har fundet den reservedel, der mangler, kontakter vi dig og aftaler en pris.

  

Step: 4 Reparation  

Reparation kan – som tidligere nævnt – variere meget afhængig af, om det er en vandskade eller en tabt computer. Skulle det være en tabt computer, som manglede en ny skærm, jamen så er tilgangsvinklen anderledes. Fordi vi tidligere lavede en fejlfinding af produktet og allerede ved, hvad den fejler, kan vi gå lige til at udskifte den defekte del. Er det en skærm, kan vi nemt teste, om det virker. Vi gennemtester selvfølgelig, efter vi har udskiftet en del for at sikre os, at problemet er løst, og at der ikke er opstået nye problemer.   

 

Skal vi reparere din computer? Jamen så kan du oprette en sag hos os lige her:

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan man reparerer computere, kan du finde vores blogindlæg her:

Avatar af Mathias

Mathias

Stifter og IT-tekniker

Alle indlæg af: Mathias